Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: 22801

Intensive summer course intermediate (A2-B1)

Intensive summer course intermediate (A2-B1)
Cursuscode: 22801

In this very intensive Dutch A2-B1 intermediate course you will learn the four skills of listening, reading, writing and speaking. Dutch grammar and vocabulary are also discussed. In the afternoon you have lunch together. When the weather is nice, you can have lunch in the garden of Volksuniversiteit. The course also has many practical assignments together with the other students. For example, you practice conversations and interviews with people, you look up information on various topics and you give a short pitch or presentation.

Lunch is included.

To register for this course, you must have successfully completed the A2 course. If you have not done an A2 course before, you must first take a level test and a language learnability test. You can participate in this course if you score sufficient for the level test and score at least 60% for the learnability test. You can make an appointment for the tests via info@vu-rotterdam.n

In deze zeer intensieve A2-B1 half-gevorderdencursus Nederlands leer je de vier vaardigheden luisteren, lezen, schrijven en spreken. Ook de Nederlandse grammatica en woordenschat komen aan bod. In de middag lunch je gezamenlijk. Bij mooi weer lunch je in de tuin van de volksuniversiteit. De cursus heeft ook veel praktijkopdrachten samen met de andere cursisten. Je oefent bijvoorbeeld gesprekken en interviews met mensen, je zoekt informatie op over uiteenlopende onderwerpen en je geeft een korte pitch of presentatie.

De lunch is inclusief.

Om u voor deze cursus in te schrijven, moet u de cursus A2 voldoende hebben afgerond. Heeft u niet eerder een A2 cursus gedaan dan moet u eerst een niveautoets en een taalleerbaarheidstoets doen. U kunt deelnemen aan deze cursus als u voldoende scoort voor de niveautoets en minimaal 60% scoort voor de leerbaarheidstoets. U kunt via info@vu-rotterdam.nl een afspraak maken voor de toetsen. 

Maandag 4 juli 2022
12 lessen van 6 uur , meerdere bijeenkomsten per week aanvangstijd 9:30 (klik hier voor de lijst met data en tijden per bijeenkomst)
Prijs: € 635,00 Betaling in 2 termijnen is mogelijk. (klik hier).
Dhr. A. (Agostinho) Santos, Mw. C.W. (Conny) van Sluijs
Boek: De Sprong (klik hier voor meer informatie)
9:30 - 15:30
Locatie: Heemraadssingel 275-277 (klik hier voor de adres-, OV- en parkeerinformatie)
Inschrijving nog open >
A. (Agostinho) Santos
A. (Agostinho) Santos
Ik ben een Kaapverdische Nederlander. Kaapverdië is mijn geboorteland, Rotterdam is de stad waar ik ben opgegroeid. Werken met groepen en/of les geven is mijn passie. Dit doe ik op een actieve wijze. Dat wil zeggen ik maak (vaak) gebruik van rollenspel.
C.W. (Conny) van Sluijs
C.W. (Conny) van Sluijs
Your language trainer is Conny van Sluijs. Conny is an extremely experienced Dutch/English trainer who started teaching when she was 18 years old. She has worked as a teacher in international organisations, for example embassies, companies, for example Unilever, city councils (Rotterdam) and individuals from all over the world. Conny developed a special interest in languages whilst teaching for 30 years and working as an interpreter, where she helped Latin-American women return to their countries. She gained her post-doctoral courses in both English and Spanish as foreign languages from the University of Utrecht in 1989. She lived in Hungary for half a year and adopted a Hungarian boy (3rd child, other 2 are biological children). She is qualified on the highest possible level (university). Conny is an authentic and original teacher. Beginning with the necessary vocabulary and important structures, she finds it very important to include daily life, improvisation, news, culture and humour in her lively and interesting lessons. She is also very interested in the culture and background of her students. She has taught students of every level, from all over the world, and has worked with students from a wide variety of backgrounds, including children. She wants to give her students the ability to speak and communicate in the target language while monitoring, correcting and concentrating on the personal aims of her student(s).